23.11.2015

Kawa i advocaat - idealny duet na długie wieczory.



Dzisiaj mam dla Was coś szybkiego na długi szary wieczór... Połączenie kawy i alkoholu, ale nie byle jakiego, takiego który świetnie do niej pasuje, dobrze pasuje i do tego pięknie wygląda w szklance... ;) Zapraszam po przepis ;) 


Kawa z mlekiem i advocaatem 


Potrzebujemy:

  • 1/2 szklanki naparu z kawy sypanej (espresso) 
  • 1/2 szklanki mleka lub śmietanki 30%
  • advocaat dobrej jakości np. Dalkowski
  • opcjonalnie starta czekolada do posypania



Wykonanie:

Do wysokiej szklanki wlewamy advocaat (tyle ile nam odpowiada) ja nalewam ok 1/4 wysokości szklanki ;) Potem wlewamy gorącą mocną kawę i na koniec nakładamy łyżką ciepłe ubite na pianę mleko albo jeśli wolimy bogatszą wersję to ubijamy tłustą śmietankę i taką piankę delikatnie nakładamy łyżką na wierzch naszej kawy. Na wierzch można starkować odrobinę czekolady. 

Ja lubię wersję light czyli advokat, kawa i "cienkie" mleko 0,5% które nie chce się za bardzo pienić i przez to łączy się z kawą. To nic ;) Smak i tak jest ten sam, pyszny! Dwie warstwy cieszą oko, a przecież i tak za chwile wszystko wymieszamy łyżeczką ;) Mniam!








Smacznego! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo mi miło że tutaj zajrzałeś, a będzie mi jeszcze milej jeśli w komentarzu napiszesz cokolwiek;) Możesz również zaobserwować blog, żeby być na bieżąco z nowymi przepisami ;) Pozdrawiam!