10.02.2015

Sezonowy sok warzywno owocowy na zimowe wzmocnienie




Jestem z tych którzy jedzą sezonowo, co znaczy ze truskawki jem wtedy kiedy jest na nie czas, jabłka jem latem i jesienią, ogórki w lipcu itp. Ale wyjątek stanowią owoce i warzywa które można przechowywać przez zimę, tzw zimowe warzywa i owoce. Zalicza się do nich np. ziemniaki, marchew, buraki, jabłka i wszystko co ma długą datę przydatności ;)
Nie jest tak że nie jem nic co aktualnie nie rosnie, ale staram się tak zyc i tak jesć. To jest tak zwana dieta sezonowa, i choć w dzisiejszych czasach w sklepie wszystko jest cały rok to ja nie jestem zwolennikiem kupowania arbuzów, winogron czy truskawek w styczniu, bo jakieś takie sprzeczne z natura mi się to wydaje... Dlatego teraz gdy jest zimno, jesień/zima, to sięgam po to co aktualnie mamy w spiżarkach. Ja mam marchew, buraki i jabłka. Tyle mi się uchowało na "świeżo", bez przetwarzania więc mogę się z tego cieszyć chrupiąc na surowo czy przerabiając na soki czy surówki. I dziś właśnie o tym, ponieważ przyroda zaplanowała to tak żeby cały rok dostarczać nam tego czego trzeba to własnie jest czas na marchew z jabłkiem. I to powinniśmy jeść teraz bezdyskusyjnie! Dlatego dziś przychodzę do Was z sokiem. Z sokiem z sokowirówki, z warzyw i owoców sezonowych jako bomby niezbędnych nam witamin i minerałów. Zapraszam.


Sok na zimowe wzmocnienie


Potrzebujemy:

- 2 marchewki
- 1 burak
- 2 jabłka

opcjonalnie: seler naciowy, pietruszka, pomidor, dowolne owoce itp.

- sokowirówka
- nożyk
- deska do krojenia


Wykonanie

Produkty szorujemy pod bieżącą wodą, lekko obieramy, kroimy na kawałki takiej wielkości żeby weszły do sokowirówki. Uruchamiamy sokowirówkę i wirujemy! ;) I gotowe! Pyszny, świeży, bogaty w witaminy i minerały sok z warzy i owoców jest gotowy! Idealny na drugie śniadanie, czy zamiast kawy ;) Idealny dla dzieci, dodający energii, słodki i smaczny sok!

W moim menu takie cudeńko gości kilka razy w tygodniu. Pije go cała moja rodzina.
Najfajniejsze jest to że w zależności od tego jakie produkty mam w domu mogę go dowolnie modyfikować ;)

Polecam!





Smacznego!

1 komentarz:

Bardzo mi miło że tutaj zajrzałeś, a będzie mi jeszcze milej jeśli w komentarzu napiszesz cokolwiek;) Możesz również zaobserwować blog, żeby być na bieżąco z nowymi przepisami ;) Pozdrawiam!