10.11.2019

Prosty ketchup z cukinii

 




Co dziś dla Was przygotowałam?

Domowy ketchup na bazie cukinii 

Potrzebujemy:

Garnka, łyżki, blendera, obieraczki i nożyka oraz małych słoików z zakrętkami

Składniki:

- 2 kg obranych i wydrążonych cząstek cukinii*
- 0,5 kg cebuli
- sól
- 1 szklanka cukru
- 1 łyżeczka papryki słodkiej
- 1 płaska łyżeczka papryki osrtej
- 2 koncentraty pomidorowe (u mnie sprawdzone Pudliszki)
- 1 szklanka octu octu 10%

* do swojego ketchupu dałam ok 1,5 kg cukinii i 0,5 kg patisona

Ja zrobiłam od razu hurtem - ten przepis pomnożyłam przez 3 i wyszło mi naprawdę duuuużo ketchupu ;)




Wykonanie:

Cukinie i cebule obieramy, tarkujemy, najlepiej robotem bo jest dość twarda, na tarce o grubych oczkach lub szatkownicy.

Cukinie i cebule zasalamy garścią soli i zostawiamy na 4-6 godz.

Po tym czasie dodajemy cukier i gotujemy 20 min, mieszając od czasu do czasu.

Dodajemy słodką, ostrą paprykę, pieprz, koncentraty i ocet.

Całość gotujemy jeszcze ok 10 min, po tym czasie blendujemy na gładką jednolitą masę.

Gorący/wrzący ketchup nalewamy do czystych małych słoiczków, mocno zakręcamy i gotowe!

Nie trzeba ich pasteryzować. Słoiczki wystygną, wessą się wieczka i wtedy wynosimy do piwnicy/spiżarni i delektujemy się domowym ketchupem cały rok ;)

*Konsystencja domowego ketchupu minimalnie różni się od kupnego, ponieważ w naszym nie ma żadnych zagęszczaczy. Ale zapewniam, że nawet siedmioletni amator ketchupu się nie połapał, że to nie ten ketchup co zwykle ;)




Smacznego!

1 komentarz:

Bardzo mi miło że tutaj zajrzałeś, a będzie mi jeszcze milej jeśli w komentarzu napiszesz cokolwiek;) Możesz również zaobserwować blog, żeby być na bieżąco z nowymi przepisami ;) Pozdrawiam!